HOŞ GELDİNİZ
Hızlı ve güvenli alışverişe giriş yapın!
HENÜZ ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?
Kolayca üye olabilirsiniz.

Ambalaj Baskısı Nasıl Yapılır?

28-09-2022 15:52
Ambalaj Baskısı Nasıl Yapılır?
Her gün elimizden geçen onlarca ürünün üzerindeki farklı şekil ve renkleri fark etmiş miydiniz? Peki bu görünüm farklılıklarının, ambalaj baskısı sayesinde ortaya çıktığını biliyor muydunuz? Peki ambalaj baskısı nedir, çeşitleri nelerdir, ambalajlama nasıl yapılır? İşte ambalaj baskısı hakkında tüm detaylar bu yazıda! 
Yaşamımızın birer parçası haline gelen birçok üründe, ambalajlama tekniği aktif olarak kullanılır. Kutu ve kağıt ambalaj gibi farklı formları olan ambalajlar farklı birçok sektörde tercih edilebilir. Marka algısı için gün içinde fazlasıyla etkileşimde bulunulan ambalajların içerikleri oldukça önemlidir. Her sektörün kendine özel standart koşullarında, ambalajda bulunan bileşenlerin ayrıca kontrol edilmesi gerekir. Bu sayede söz konusu firmalar için güvenilirlik sağlanır.
Baskılı Ambalaj Çeşitleri Nelerdir; Ne İçin Vardır?

Ambalajlarla yaşamınızda; heyecanla aldığınız bir çikolatanın paketini açarken, baş ağrınızı kesecek bir ilacı kutusundan çıkarırken veya özel bir gününüzde gelen hediye paketini açarken karşılaşabilirsiniz. Mutfaklarda, ecza dolaplarında, market raflarında vb. sayılabilecek birçok alanda karşımıza çıkan ambalajlamalarla gün için fazlasıyla karşı karşıya kalabilirsiniz. Unipak olarak ambalaj ürünlerinin üretiminin yanı sıra her gün karşılaştığınız ambalaj baskılarını da yapmaktayız.

Ambalaj, ürünlerin korunması, müşteriye sağlıklı bir şekilde ulaşması için oldukça önemli bir etkendir. Ayrıca ambalaj; ürünün üretiminden alıcıya ulaşmasına kadar olan süreçte yaşadığı hikayesini, üzerinde taşıdığı basit detaylarla anlatır. Farklı baskı yöntemleriyle ürüne yönelik bilgileri taşırken; ambalajın kalitesine göre ulaşım esnasında aldığı darbeleri de söyler. Bu sebeple ürüne göre ambalaj seçimi sağlıklı alışveriş koşulları için önemli bir noktadır.

Baskılı kutu ve kâğıt ambalaj gibi iki farklı çeşidi vardır. Her iki çeşitte de farklı kullanımlar bulunur. Baskılı kutu ambalajın kullanım alanlarını aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür:



Baskılı ambalaj kağıdının kullanım alanlarını ise şu şekilde listeleyebiliriz:


    • Gıda kutuları
    • Kırtasiye ürünleri
    • Ham maddelerin ambalajı
    • Tekstil ürünleri

Siz de kullanacağınız sektöre ve ürüne göre bir planlama yaparak kullanacağını ambalaj çeşidini seçerek sağlıklı bir sürece başlayabilirsiniz. 



Ambalaj Baskısı Nasıl Yapılır

Hangi sektör alanında olursa olsun ambalaj baskısının doğru yöntem ile ürüne basılması; daha sağlıklı ve güzel bir sonuç almak için önemlidir. Bu sebeple her baskı çeşidinin her tasarım ve ürüne uymayacağı söylenebilir. Müşteri ve satıcı arasında bilgi akışını sağlayan ambalaj baskılarında farklı tasarımlara uygun baskı teknikleri vardır. Bu teknikler aşağıdaki gibi sıralamak ve açıklamak mümkündü

    • Tifdruk Baskı Tekniği: Almancadan gelen tifdruk kelimesinin anlamı 'derin baskı' dır. Türkçeye çevirdiğimizde bu kelimeyi "çukur baskı" olarak kullanabiliriz. Bu teknikte çukur içinde kalan boyalar ambalaj üstüne geçer ve baskı bu şekilde gerçekleşmiş olur.
    • Flekso Tekniği: Bu teknik plastik ve şeffaf film, alışveriş torbaları, etiket gibi yüzeylerde kullanılır. Esnek baskı tekniği olarak da geçer. Flesko tekniği sayesinde ambalajlar daha parlak ve şeffaf bir görünümde olur.
    • Ofset Baskı Tekniği: Farklı gramajlarda olabilecek karton ve kağıt üzerine uygulanan baskı tekniğidir.
    • Serigrafi Baskı Tekniği: PVC, cam, ahşap, kağıt, plastik, polietilen, polipropilen ve kumaş gibi yüzeylerde kullanılır. Pozlanmamış yerlerin boş bırakılması ve boyanması gereken bölgelerin boyanması sonucu kullanılan bir tekniktir.
    •  IML Baskı Tekniği: Plastik malzeme üzerine direkt olarak uygulanır. Karşınıza, peynir kutuları, tereyağı ambalajları ve tatlı ambalajlarında çıkabilir. IML baskı tekniği gıda sektöründe birçok üründe başta olmak üzere boya ve kozmetik sektöründe de sıkça kullanılan bir tekniktir.
    • Dijital Baskı: Bilgisayar programında hazırlanmış tasarımların baskı makineleri yardımıyla kumaş, kağıt, tuval, sentetik, ahşap ve taş yüzeylere uygulanmasıyla gerçekleşen bir tekniktir. Baskı esnasında herhangi bir kalıp kullanmaması sebebiyle az sayıda baskılarda tercih edilen bir tekniktir. 

 

Unipak olarak ambalaj baskısını global standartlara uygun olarak hem ülkemizde hem de Dünya çapında bu sektörün öncü firmalarından olmanın gururunu yaşıyoruz.


Ambalaj Baskısı

Ambalajlar Alıcıya Ne Söyler? 

Ambalajları; ürünün kıyafeti olarak düşünebilirsiniz. Ürünün içinin kalitesi kadar onu koruyan ve görselliğini oluşturan ambalajlama da oldukça önemlidir. Ürün hakkında tüketici tarafından bilinmesi gereken noktaları, kullanım koşullarını, içeriğini; üzerinde yazan bilgiler sayesinde alıcıya aktarır. Ayrıca ambalaj satıcı ve alıcı arasında iletişimi sağlayan bir araçtır. Örneğin gördüğünüz onca ürün arasından farklı görünüşe sahip ambalajı olan bir ürün görüyorsunuz. Bu durum alıcı olarak sizi farklı olan ürüne yönlendirmeyi sağlar ve o ürünü inceleme dürtüsüne kapılırsınız. Bu sayede satış yapan firma farklı ve özenli tasarlanmış ambalajıyla rakip firmaların bir tık daha önüne geçer. Baskılı ambalaj sayesinde ürün satışı artırılırken aynı zamanda farklı görüntülerle reklam ihtiyacı da karşılanmış olur. 

Son zamanlarda artan e-ticaret sistemiyle farklı renk, kalite, görünüşteki bir çok ambalaja rastlanmaktadır. Çoğunlukla satışlarını kargo yolu ile yapan firmaların seçimde en dikkat etmesi gereken hususlardan birisi ambalaj çeşididir. Gönderdiği üründe hem sağlamlığı hem de ürüne dair anlatmak istediği hikayeyi iyi bir şekilde yansıtan firmalar bu konuda öne geçer. Kutu, plastik, kâğıt gibi birçok farklı ambalaj çeşidinin ürüne yönelik doğru kullanımı sayesinde; satıcı alıcı arasındaki köprü sağlam olur. Sonuç olarak hem müşteri memnuniyeti hem de firma güvenilirliği yakalanır. 

Ambalajlara Sağlıklı Bir Bakış

Ambalajlamada en önemli başlangıç adımı ürünün tanınmasıdır. Çünkü her ürün kendi standartlarında farklı bir ambalajlanma yolunu gerektirir. Tüm ambalajlarda sağlık standartlarına dikkat edilmesi gerektiği gibi sağlık açısından en çok tehdit oluşturabilecek gıda sektöründe, bu dikkat biraz daha artırılmalıdır. Gıda ürünün korunması, ambalaj baskısında tanıtım ve açıklamaların iyi yapılması, sağlık koşullarına uygun saklanması oldukça önemlidir. Oluşabilecek olumsuzluğa örnek vermek gerekirse; ambalajlanacak gıdaya doğu olmayan bir baskılama işlemi yapıldığında gıdada ve baskıda olan bileşenler tehlikeli bir şekilde karışacaktır. Başka bir durum olarak ürüne uygun olmayan ambalaj baskısı renkleri ile gıda ürünü ışık, sıcaklı gibi etkenlerden normalden fazla etkilenecek ve bozulmalar daha hızlı yaşanacaktır. Sonuç olarak yanlış ambalajlamayla insan ve çevre sağlığı açısında büyük ölçüde tehdit oluşturacak ürünler oluşur ve yanlış ambalajlama yüzünden istenmeyen durumlarla karşılaşılır. Olumsuz sonuçların yaşanmaması adına ürüne yönelik standart koşulları dikkatlice incelenip ambalajlamanın da bu doğrultuda yapılması doğru olur. 

Ambalajlama işlemine başlamadan yapılması gereken en önemli seçimlerden birisi de; güvenilir ve standartlar ölçüsünde üretim yapan ambalaj şirketleriyle çalışmaktır. Her çeşit ambalajında tüm sektörler için ayrı ayrı incelemeler yapan ve tüm ürünlerinde sağlık önceliğinde üretim yapan şirketler seçilmelidir. Bu sayede müşteri memnuniyeti ve sağlığı açısından problem çıkma yüzdesi azalır. Aynı zamanda satıcı için de kaliteli ambalaj seçimleri alıcı sayısını artırarak az maliyetli bir reklama dönüşecektir. 

Siz de ürünlerinize uygun ambalaj seçimleri yapmak istiyor ve güvenilir bir firma arıyorsanız Unipak tüm özellikleri sizin için birleştiriyor. Hem baskılı kutu ambalajı hem de baskılı ambalaj kağıdını bir çok farklı renk, desen ve şekilde; isteğe bağlı olarak da özel tasarım ambalajları bulabileceğiniz bu platformu internet yoluyla önünüze getiriyor. Unipak web sitesi adresinden marka bilinirliğinizi artıracak ve müşteri güvenini kazanacak kaliteli ambalajlara ulaşabilir; güvenle siparişinizi oluşturabilirsiniz.  

IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.